آیت‌الله سید یدالله یزدان‌پناه متولد فروردین‌ماه ۱۳۴۲ در شهرستان آمل از توابع استان مازندران است.

ایشان دروس مدرسه را تا سن ۱۹ سالگی در آمل گذراند. با وقوع انقلاب اسلامی مدتی در حزب جمهوری اسلامی به فعالیت پرداخت و در سال ۱۳۶۱ برای تحصیل دروس حوزوی، عازم حوزۀ علمیۀ قم شد.

وی فقه و اصول را از محضر بزرگانی چون آیات عظام حاج شیخ جواد تبریزی (رحمه‌الله‌علیه) و سید‌احمد مددی (حفظه‌الله) آموخت و دروس معقول را نزد حضرات آیات حسن‌زاده آملی (قدس سره) و جوادی آملی (حفظه‌الله) تلمذ نمود.

این استاد برجسته فلسفه و عرفان اسلامی حوزه علمیه قم از سال ۱۳۷۱ تاکنون به تدریس دروس تفسیر، فقه، فلسفه و عرفان اسلامی اشتغال دارد.

از این فیلسوف الهی آثار متعددی به چاپ رسیده است که از آن‌­ها می‌توان به کتاب‌های مبانی و اصول عرفان نظری، حکمت اشراق، تأملاتی در فلسفۀ فلسفۀ اسلامی، فروغ معرفت در اسرار خلافت و ولایت، مختصات حکمت متعالیه، چیستی و نحوه وجود فرهنگ، آیین بندگی و دلدادگی و جرعه‌هایی از زلال معنویت اشاره نمود.

انتشارات آل احمد علیهم‌السلام مفتخر است که کتاب مختصات حکمت متعالیه، این اثر فلسفی را از ایشان به چاپ رسانده است و کتب دیگری را همچون فلسفه فلسفه اسلامی، سخن مورچگان و تأویل در حوزه فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی و تفسیر قرآن کریم در آستانه چاپ دارد.

برای مشاهده آثار آیت‌الله یزدان‌پناه اینجا را کلیک نمایید.